Tuesday, February 24, 2009

Nie pasal semalam,
kau kate kau syg pdaku
semalam juga,kau cakap takkan berpisah
kerana kau menyayangi aku..
semalam lagi aku menyatakan aku
syg kau lebih dari segala galanya
dan semalam lagi kau kata kau sggup
mengubati hati aku yg berdarah ini..

Nie pasal hari nie pulak,
aku memberi kepercayaan
pda kau stelah d sakiti
hari nie juga kau tinggalkn aku tanpa alasan
hari nie kau lukakan hati aku
yang mgharapkn kasih kau..
dan hari nie sekali lagi
sejarah hidup aku berulang kembali..

Nie pasal esok pulak,
aku masih mngharapkn kasih kau
esok juga la aku mnuggu kau mencintaiku
esok lagi aku melihat kau bahagia
di samping si dia..
dan esok lagi aku masih melihat
engkau brtambah bahagia di samping si dia..

Nie pasal lusa pulak,
mungkin aku sudah tiada lagi utk
lihat diri engkau bahagia
lusa juga lah kau di tinggalkn
oleh si dia tanpa alsan seperti
kau buat padaku..
lusa lagi kau menyesal dgn apa
yang kau buat trhadap aku
dan lusa lagi ,
kau terlambat kerana jasat aku tidak
bernyawa utk melihat engkau
tapi tidak mengapa ....
sesungguhnye,
aku masih sayang padamu walaupun
aku tiada di dunia ini..

Nie sume pasal semalam,hari nie,esok
lusa,dan selama-lamanya...
jika aku tidak pergi dulu tentu aku
bahagia di samping engkau......




1 Comment:

  1. mashimaro comel said...
    itulah manusia, susah nak bersyukur. masa ada, tak mo hargai. biler dah pergi.. baru menyesal sampai air mata dah tak mampu nak mengalir lagi.

    pengajarannya, hargai dengan apa yang ada dalam idup kita. jangan mudah melepaskan dia pergi. belajar untuk terima dia seadanya. belajar untuk memaafkan kesilapan dia. bimbing dia supaya dia menjadi lebih baik daripada sebelum ini. dan bantu dia supaya dia berjaya dalam hidupnya.

    jangan hina dia kerana kelemahannya. jangan tinggalkan dia kerana kekurangannya. maafkan dia kerana kesilapannya. hanya kerana dia juga manusia biasa yang tidak sempurna.

    pasangan kita adalah pelengkap idup kita. kelemahan dia kita tutupi dengan kelebihan kita. kelebihan dia kita gunakan untuk membantu kita perbaiki kelemahan kita.

    mungkin ada orang kata akak bodoh dalam bercinta. kenapa? kerana akak suka memaafkan orang lain dan terima dia seadanya. tapi itu masih tak cukup untuk menyelamatkan sebuah cinta. kerana... dari sudut dia.. dia tak mampu menerima akak.. menyayangi akak.. seperti akak menerima dan menyayangi dia..

    wallahualam.

Post a Comment